Çin’e özel dizi diplomasisi
Türk dizileri hem Türkiye’ye uzak coğrafyalardan gelenleri hem de Türkçe’ye ilgiyi arttırıyor.
Dizi diplomasisi de turizmi geliştirme açısından kullanılan çalışmalardan biri. Başta Güney Amerika ve Arap dünyası olmak üzere dünyanın birçok yerinden dizilerin çekildiği yeri ve sanatçılarını görmeye gelenler bile var.
Turizm ve Kültür Bakanlığı birçok ülkeye turist gönderen Çin’e yönelik özel projeler üzerinde durmaya başladı. Bunlardan biri de DİZİ DİPLOMASİSİ VE DİZİ İHRACATI. Türkiye, Çin’den tam istediği sayıda turist alamıyor. Hedef daha çok Çinli turisti Türkiye’ye getirmek.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkan Yardımcısı ve NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür, Türk dizilerinin Türkiye’nin turizmine büyük katkı sağladığını söyledi. Milliyet’e konuşan Gür, dizi ihracatı başta olmak üzere özel projelerle Çinli turist sayısını artırmayı hedeflediklerini kaydetti.
Uzak pazarlara özel çalışma
Hizmet İhracatçıları Birliği ile beraber uzak pazarlar için özel çalışmalar yaptıklarını belirten Gür, “Venezuela, ABD, Meksika ve Panama’ya gittik. Buralarda Türkiye’ye ve Türklere olan ilgiyi görüyorsunuz. Bunda Türk dizilerinin çok büyük etkisi var. Sanatçı dostlarımızda eşlik etti bize. Türk dizilerinin ne kadar çok izlendiğini görüyorsunuz. İlgiyle takip ediyorlar. Ülkemizi tanımanın ötesinde dilimize de tanımaya başlamışlar. Dilimizi öğrenmişler. Yavaş yavaş etkisini gösterecek bunlar” diyor.
Türk dizilerini soruyorlar
Gür, Türk dizilerine ilgiyi ise şöyle anlattı:
“ABD’de, İngiltere’de, İtalya’da mutlaka takip edilen Türk dizileri var. Bize soruyorlar. Israrla neyi seyrettiğini kimi izlediğini size göstermek istiyor karşınızdaki. Telefonundan bulup sanatçısını gösteriyor. ABD’de en son bunu gördüm. Bizim otellerimizde de bunu yaşadık. Sapanca otelimizi yeni açtığımızda ‘Gönülçelen’ dizisi çekildi. O dizide Arap pazarında çok izlenen bir diziydi. Sonrasında bizim dış pazar satışımızda Arap pazarının yükseldiğini gördük. Çünkü dizide izlediği mekânı görmek istiyor doğayı görmek istiyor. Hâlâ da Sapanca bölgesi Arap pazarı için trendi yüksek bir bölge. Dolayısıyla bu yadsınamayacak gücün de iyi değerlendirilmesi lazım.”
Dizi ihracatı artacak
Gür, Çin’e yönelik hedefleri de şöyle vurguladı:
“Bakanlığımız önderliğinde aynı çalışmayı, dizi ihracatı için Çin düşünülüyor. Çin aslında dışarıya çok turist veriyor. Milyonlarca turist çıkıyor dışarı ama bizim pastadan aldığımız pay çok düşük şu anda. Bunu artırabilmenin yollarına bakılıyor. Yine aynı şekilde Hindistan bizim için önemli bir pazar. Son birkaç senedir düğün turizmi Hint pazarıyla birlikte canlandı. Bu pazarlar güneşe, denize ilgi duymanın ötesinde kültüre, tarihe dikkat ediyorlar. Bizim Afyondaki otelimizde Kore pazarından misafirlerimiz var. Her gün bir otobüs Koreli misafirimiz oluyor. Kültür Yolu rotası yapıyorlar. Kapadokya’dan başlayıp Konya’ya gidiyorlar. Arada bizim termal otelimizde konaklıyorlar. Avustralya’ya THY’nin açtığı yeni hat bizleri heyecanlandırdı. Her yeni açılan hat bizim için yeni pazar potansiyeli demek. Sağlık turizmi için gelenler de artıyor.”